Skip to content

Custom

Gdy wydaje Ci się, że już nie znajdziesz miejsca, które wykona dla Ciebie to czego potrzebujesz, pewnie my to zrobimy. Rzeczy, które są zbyt skomplikowane, potrzebne “tylko jeden raz”, albo po prostu niewykonalne według innych – na tym zbudowaliśmy nasze doświadczenie. Wytwarzamy elementy ze stopów aluminium, projektujemy i prototypujemy części na zamówienie, które finalnie poddawane są często obróbce CNC. Wielokrotnie przekonaliśmy się, że niewielka różnica w projekcie i wykonaniu może odgrywać ogromną rolę w finalnym produkcie. Mamy tak na codzień.

Interesujące indywidualne projekty:
Porsche 964 Aluminiowy zbiornik paliwa
Porsche 951 / 944 Turbo Listwa wtryskowa
BMW E9 Wyścigowe hamulce z ręcznym

Aluminiowy zbiornik paliwa do Porsche 964

Jeden z bardziej wymagających projektów – do Porsche 964, które zostało poddane operacji backdate, potrzebny był zbiornik paliwa, który pozwalał na tankowanie przez centralny otwór w masce, a jednocześnie tworzył szczelne połączenie z nią, nie pozwalające na dostanie się wody do bagażnika. Sporym wyzwaniem było wykorzystanie fabrycznych punktów montażowych, czujnika poziomu paliwa, smoka oraz wykonanie przegród, które zapobiegają przemieszczaniu się paliwa w ciasnych, szybkich zakrętach (zmiana środka ciężkości, niedostatek paliwa). Zbiornik miał też pomieścić nie mniej niż 80 litrów paliwa i być przy tym ładny.

Listwa wtryskowa do Porsche 951 / 944 Turbo

Najwyższej jakości listwa wtryskowa wykonana z wytłaczanego aluminium 6061 będzie służyć przez wiele lat. Fabryczna listwa wtryskowa została wykonana ze słabej jakości stopów, przez co po latach użytkowania powstają w niej mikro pęknięcia (najczęściej w okolicach punktów montażowych). Pęknięcia te mogą powodować sączenie się paliwa bezpośrednio na gorący silnik, co może doprowadzić nawet do zapalenia się samochodu. Fabryczna listwa wtryskowa nie nadaje się do spawania i można ją naprawić poprzez lutospawanie, choć to tylko tymczasowe rozwiązanie – pęknięcia pojawią się w nowych miejscach. Im szybciej stara fabryczna listwa zostanie zastąpiona nową, wykonaną z najwyższej jakości materiałów, tym bezpieczniej.

Wyścigowe hamulce do BMW E9

Wprawdzie na codzień zajmujemy się chłodzonymi powietrzem Porsche, to zawsze znajdziemy czas na interesujące projekty – to jest jeden z nich. BMW E9 (poprzednik serii 6) uważany jest za luksusowe coupé. Powstały także warianty wyścigowe, takie jak BMW E9 CSL, które miały wszystko lepsze, silniejsze i lżejsze. Zostaliśmy poproszeni, aby zaprojektować i wykonać wyścigowy układ hamulcowy dla sleepera E9, który będzie wyposażony w hamulec postojowy, ale także nie będzie wymagał żadnej modyfikacji fabrycznej konstrukcji. Na tę potrzebę zastosowaliśmy czterotłoczkowe zaciski firmy Brembo wraz z tarczami o średnicy 315mm na osi przedniej oraz dwutłoczkowe zaciski tej samej firmy wraz z tarczami 300mm na osi tylnej. Wszystkie części zostały wykonane za pomocą numerycznej obróbki skrawaniem CNC z aluminium 7076 T6 – dla zapewnienia wysokiej wytrzymałości i niskiej wagi.